VOORBEELD

SPORTMET
  • Hi!
  • Uitleg
  • Voorwaarden
  • Inpaklijst
  • Training Basis
  • Waarom?
  • Succes!

Hi!

Wat leuk dat je van plan bent een training triathlonzwemmen te gaan doen! Deze training is geschreven om in het zwembad te doen.

In het menu vind je een uitleg over wat alles betekent voor als er toch iets niet helder is. Als je twijfelt of je deze training aan kan, dan staat er onder voorwaarden wat ik van jou verwacht, naast enthousiasme en inzet. In de inpaklijst staan wat tips en is handig om te weten wat je mee moet nemen naar het zwembad. 

Ik heb gekozen om een basis training triathlonzwemmen gratis weg te geven. Het kan zijn dat er in de toekomst voor een andere training te kiezen, zodat jij kan ervaren of het bij je past. Mijn advies is om eerst de training te doen en daarna te kijken in de tab ‘Waarom?’. Je groeit zoveel sneller en beter als je eerst zelf ervaart wat de oefeningen met je zwemslag doen.

Ik sluit af met jouw bedanken voor je inzet en enthousiasme!

Succes! 

Lien

fysieke kracht

Voorwaarden

Naast enthousiasme, inzet en een uurtje trainingstijd, is het handig dat je ook 100m borstcrawl kunt zwemmen achter elkaar. Het is de bedoeling dat je het tempo aanhoudt dat op het schema is vermeld. Het is een gevoelstempo, aangezien je niet goed in het water kunt meten wat je hartslag doet. Onthoud dat je meestal harder werkt, dan dat je denkt.

Het schema is 1500m minimaal tot maximaal 2500m. Het hangt af van jouw uithoudingsvermogen dat je nu al hebt wat je aan kunt. Aangezien iedereen uniek is, kun je zelf bepalen welke afstand je zwemt. Ik raad aan om eerst te bekijken of je warm bent na het inzwemmen, ben je dat niet, dan maak je de extra meters. Ben je warm, dan kun je verder gaan met het schema. 

Wil je meer werken aan jouw techniek en skills, dan adviseer ik om de extra meters te maken die hierbij worden aangegeven. Denk je dat je er meer aan hebt om eerst wat meer uithoudingsvermogen op te bouwen, dan maak je de extra meters in de borstcrawl.

Trainen doe je samen en een schema is een hulpmiddel. Bepaal zelf wat je nodig hebt of overleg dat met je eigen trainer. 

ZWEMKLEDING

HANDDOEK

ZWEMCAP & ZWEMBRIL

SLIPPERS

BIDON

SHAMPOO / DOUCHEGEL

AFSPELEN VIDEO

 

 

 

 

Je hoeft niet geweldig te zijn om te beginnen,

je hoeft slechts te beginnen om geweldig te zijn!

GROEI IN JE SPORT