DENDER DINSDAG

SPORTMET

PLAATS JE VOET ONDER JE HEUP

Plaats je voet onder je heup. Zo blijf je in een rechte lijn lopen en hoef je minder te corrigeren en je haalt het meeste kracht uit je heup. Ook je landing is makkelijker met een rechte lijn van heup naar je voet doordat je heup niet naar de buitenkant wordt geduwd. Het kan helpen bij of  het voorkomen van blessures aan je shin splins of kniepijn die je voelt aan de buitenzijde. Hieronder een paar oefeningen die je kan doen om ervoor te zorgen dat je voeten niet op een lijn komen, maar onder de heup blijven.

OEFENING 1

Gebruik een lijn op de weg en ga daar staan met de lijn tussen je voeten. Kijk even hoeveel afstand er zit tussen de lijn en je voet en zorg dat je voet onder je heup staat. Niet breder en ook niet smaller. Wanneer je gaat hardlopen, zorg je dat de afstand van de voet tot de lijn deze afstand behoud.

OEFENING 2

Gebruik een lijn of markering op de weg en ga daar weer staan met de lijn tussen je voeten. Til een been op met de knie gebogen en zet deze weer neer. Zorg dat je bovenlichaam alleen op en neer gaat en niet heen en weer en je heupen blijven horizontaal zo gelijk mogelijk. Dan til je je andere been op en doe je hetzelfde. Voer het tempo op tot je inderdaad ook erbij springt met behoud van techniek.

Succes!

Lien

OOK INTERESSANT

Kijk elke dag naar nieuwe tips & tricks in de triatlon community!

VERBETER DOOR TE ERVAREN