VOEDING VRIJDAG

SPORTMET

KERST CHOCOMELK NA HET SPORTEN

Met de kerstdagen zijn veel mensen lekker vrij en heb je tijd om even goede duurloop te doen. Zoek een mooie omgeving op en geniet even waar je loopt. Ga je niet al te vroeg in de morgen, dan kom je onderweg families tegen die een wandelingetje gaan maken. Veel tuinen hebben kerstverlichting. Misschien maak je er spelletje van door deze te tellen. Loop je dwars door de stad, dan zie je overal kerstversiering en mooie lichtjes hangen. Het is vaak lekker koud. Je ziet jezelf uit ademen. Kortom, dit zijn de feestdagen in de winter! Of zoals de Amerikanen het zeggen: WinterWonderland.

Om in de gezellige feestsfeer te blijven, neem je een grote mok vol met warme chocolademelk na de training. Chocolademelk bevat eiwitten, vet en koolhydraten in de vorm van suikers. Alle stoffen die je nodig hebt om te herstellen van het sporten. Vloeibare stoffen worden sneller opgenomen door het lichaam. Het herstel kan dan zo snel mogelijk beginnen. Volgens onderzoek is chocolademelk een goede optie als hersteldrank.

Warme chocolademelk staat voor veel meer dan een hersteldrank. Het staat voor warmte, rust, herinneringen, zoetigheid en gelukshormonen. De warmte zorgt ervoor dat je de tijd neemt en er langer van geniet. Vloeibare warmte staat voor een soort innerlijke knuffel. De suiker geeft je energie en de chocolade geeft je een gelukkig gevoel. Leg je er ook nog een paar mini marshmallows op, dan vul je je suikers extra goed aan en is lekker! Het staat ook zo feestelijk! Samen kerst chocolademelk drinken is extra gezellig!

De tip van SPORTMET is dus: Maak een mok warme chocolademelk als je klaar bent met je training! YUM!

fijne kerstdagen met chocolademelk

ENJOY!

Fijne feestdagen,

Lien

OOK INTERESSANT

Kijk elke dag naar nieuwe tips & tricks in de triatlon community!

FIJNE FEESTDAGEN!