DENDER DINSDAG

SPORTMET

HARDLOOP TRAININGSOEFENINGEN MET WEERSTANDSBAND

Wanneer je gaat hardlopen, dan maak je gebruik van de juiste trainingsopbouw. Dus na je warming-up is het tijd voor wat rek- en strekoefeningen. Vaak wordt er even tijd gemaakt voor wat squads en verschillende lunges. Het is vaak een beetje een ritueeltje geworden. 

Het is soms ook lekker het net even anders doen. Pak een keer de weerstandsband mee bij een duur- of tempoloop en dan doe je de hardloop trainingsoefeningen met deze band. Ze zijn klein genoeg om deze even in je zak te doen of anders kun je de band ook even om je nek hangen als een mooie gekleurde ketting. Wanneer het zover is, ga je daarmee aan de slag. Dat geeft net een extra dimensie aan je training en om wat extra kracht op je spieren. En wanneer je daarmee klaar bent, stop je de band weer in je zak of hang je om je nek. 

Justine doet in de video een paar hardloop trainingsoefeningen voor met de weerstandsband. Doe haar na of wees zelf lekker creatief. Het maakt je benen krachtiger en je squads intensiever. 

Mocht je er nog niet eentje hebben, dan kun je deze online kopen door op de button hiernaar te klikken. Het is echt leuker om de training soms net even anders te doen. 

Hardloop Trainingsoefeningen met weerstandsband. Bedankt Justine!

Zo! Nu kun je lekker gaan hardlopen.

Succes,

Lien

OOK INTERESSANT

DAT MAAKT HET NET EVEN LEUKER