DYNAMISCHE DONDERDAG

SPORTMET

FOAM ROLLER OEFENINGEN

Foam roller oefeningen, hoe doe je ze goed? De meeste triatleten die ik ken hebben een foam roller in huis. Waar je deze voor gebruikt? Vooral na een hardloop- of fietstraining wordt deze gepakt om nog even de benen te masseren of de rug weer recht te krijgen. Dat zijn ontspannende oefeningen om lekker even alle lactaat eruit te rollen of de knoopjes. Het stimuleert ook de bloedsomloop. Wist je dat het daardoor ook daadwerkelijk kan leiden tot een beter en sneller herstel?

Meestal wordt er maar een beetje over de foam roller heen gerold en weten de atleten niet echt wat handig is. Het voelt goed en soms helpt het ook echt even met de pijntjes van de training. Toch is het fijn om dat nu wat gerichter te kunnen doen. De oefeningen die in de video hieronder worden voorgedaan, zijn speciaal voor na een training op de (race)fiets. En er wordt heel goed uitgelegd wat de bedoeling is. De oefeningen worden snel achter elkaar uitgelegd, maar jij kunt de video natuurlijk stopzetten wanneer jij dat wil en zelf bepalen hoe lang je van de oefening geniet! In de video wordt een totale, relaxte en herstellende workout voor na de fietstraining gedaan met foam roller oefeningen.

12 Foam Roller Oefeningen voor elke spier voor het fietsen.
Met dank aan Bicycling!

Lekker hè!?

Succes,

Lien

OOK INTERESSANT

Kijk elke dag naar nieuwe tips & tricks in de triatlon community!

GROEI IN JE SPORT