VOEDING VRIJDAG

SPORTMET

WAT DOE JE IN JE BIDON?

Zorg er in ieder geval voor dat je tijdens je trainingen een bidon meeneemt. Dat is al een goed begin! Tijdens het zwemmen, wielrennen, hardlopen en andere trainingen verlies je ook vocht.

Je kunt ervoor kiezen als je een uur of korter traint om alleen water in je bidon te doen. Mits je voldoende hebt gegeten tot een half uur voor de training. Na de training kun je de voedingsstoffen weer aanvullen.

Train je langer of heb je voor de training niet voldoende gegeten, gebruik dan een sportdrank. En zorg ervoor dat je niet in een keer de bidon leeg slurpt. Drink elke 10-15 minuten een paar slokken. 

Ranja met een snufje zout of prikloze cola (zero) kan ook prima doorgaan voor een sportdrank. Drink in ieder geval de bidon in etappes leeg. Lukt het niet tijdens de training, doe het dan als de training is afgelopen, voordat je gaat douchen.

Wat doe je in je bidon?

VOOR DE AFVALLERS OPLETTEN!

Als je niet in gewicht wil aankomen door sportdrank, zorg er dan voor dat je een niet suikerhoudende drank in je bidon hebt tijdens een training van een uur. Train je langer, dan heb je energie nodig en zul je toch iets van suiker of koolhydraten moeten nemen om spierafbraak te voorkomen.
Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je tijdens of vlak na de training een suikerhoudende drank uit je bidon leeg drinkt, dat je meer gaat eten na de training, dan wanneer je een suikervrije drank op drinkt. Dus dat is alweer een meevaller!

Wat doe je in je bidon?

Succes!

Lien

OOK INTERESSANT

Kijk elke dag naar nieuwe tips & tricks in de triatlon community!

ZORG GOED VOOR JEZELF!