ZWEM ZATERDAG

SPORTMET

JE BEENSPIEREN VOOR DE BORSTCRAWL VERSTERKEN

Soms kan een uitstapje maken naar een andere sport of naar een vorm van landtraining een oplossing bieden om jezelf te laten groeien in je sport. Je kunt daar specifieke kracht, coördinatie en/of uithoudingsvermogen opbouwen. Je beenspieren voor de borstcrawl versterken, hoe doe je dat?

TOUWTJE SPRINGEN

Kan jij nog touwtje springen? Om je beenspieren krachtiger te maken voor het zwemmen, kun je touwtje gaan springen. Veel zwemmers gebruiken het touwtje springen om hun enkels en beenkracht te versterken, maar ook om het tempo van de beenslag te kunnen versnellen. Het heeft dus een dubbele functie!

Wanneer je dit gaat doen, spring dan altijd op de bal van je voet en doe geen dubbele slag met het touw onder je voeten. Dat vertraagt de oefening en het ritme, waardoor het opvoeren van je beentempo minder snel zal gebeuren.

Je kunt het beste 2 minuten springen en 1 minuut rust pakken en dan probeer je dit telkens een keer vaker te doen totdat je aan 10 tot 15 minuten zit.

Om er meer variatie in te brengen, volgen de onderstaande tips.

VARIATIES:

Beenspieren versterken voor de borstcrawl

LANGZAAM BEGINNEN EN JE TEMPO OPVOEREN

JE KNIEËN HOGER OPTILLEN

VAN VOOR NAAR ACHTEREN SPRINGEN

VAN LINKS NAAR RECHTS SPRINGEN

Welke variatie kies jij om je beenspieren te versterken?

Succes!

Lien

OOK INTERESSANT

Kijk elke dag naar nieuwe tips & tricks in de triatlon community!

ALLEEN GA JE SNELLER, SAMEN KOM JE VERDER